Говорячи про жанрі «шутер», розумієш, що зараз мова піде про ігри, де ігровий процес заснований на битві з використанням зброї. Шутери можуть бути:
Якщо перший варіант вже втратив свою актуальність і представляє, найчастіше, лінійну графіку і примітивність дій, то в другому випадку, ігри вийшли на більш новий щабель розвитку і є більш багаторівневими, з об'ємною графікою і складними переходами. Яскравим прикладом такої гри може служити Counter-Strike.
Також можна виділити:
Але, не дивлячись на таке умовний поділ, всі підвиди даного жанру переплітаються і пов'язані між собою. У варіанті шутера від першої особи, гравець сприймає що відбувається на полі, очима комп'ютерного героя. Таке сприйняття вивело гри на новий рівень, оскільки без об'ємного зображення ту не обійтися. Та й творцям комп'ютерів довелося докласти зусиль, щоб підняти технічні характеристики машин. Ще однією важливою складовою шутерів від першої особи можна назвати присутність у них багато режиму.
Перші кроки в цьому напрямку можна простежити в іграх:
А гра MIDI Maze для Atari ST 1987 стала однією з ігор піонерів жанру екшн, яка включила в себе багатокористувацький режим по мережі.
Повністю даний жанр сформувався з появою Wolfenstein 3D в 1992 р Перелік можна продовжити іграми:
На сьогоднішній день гри шутери від першої особи є найбільш успішними комерційними продуктами. 3D-шутер можна розшифрувати, як: 3D - три виміри, і shooter - стрілок (жарг. стрілялка). Гравець перебуває в тривимірному просторі лабіринту, який обмежений стінами, стелею і підлогою, але бувають і винятки. У цьому лабіринті присутні союзники, вороги і нейтральні персонажі. У завдання проходження входить пошук виходу з лабіринту і перехід на новий рівень. У процесі необхідно знайти ключі від закритих дверей, приховані ходу і знищити противника.
В іграх з розширеними завданнями необхідно ставити вибухівки, вирішувати пазли, а знищення ворогів не завжди доцільно, оскільки головна мета - виконання місії. Такий підхід можна спостерігати в грі Call of Duty. Тактичний шутер, який ще називається командним, являють собою піджанр 3D-шутера. Гра в такому шутере може походити від першої або третьої особи. У деяких іграх можна зустріти мікс режимів, де гравець перемикається, вибираючи ракурс від першого або від третьої особи. Головна відмінність тактичних шутерів - це ведення бойових дій, наближених по сприйняттю до реальних.
У грі є можливість створення команд з інших гравців або персонажів комп'ютера. Акцент у тактичних шутерах робиться на реалістичності поведінці зброї, і взаємодії персонажа з навколишнім середовищем. Це робить гру унікальною в тому плані, що на відміну від інших версій, в ній замість прямої атаки, слід застосувати таку тактику бою, де вести вогонь краще з надійного укриття або ж зайти ворогові в тил. Тактичні ігри шутери ще називаються «симуляторами солдата». Що стосується «кривавого» шутера, його суть у масовому знищенні ворога (в основному ботів). У цьому випадку у гравця повинно бути багато місця для маневру.